Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  بذر گل هميشه بهار بذر گل هميشه بهار

گل و گیاه ظرافت

گل هميشه بهار

گل هميشه بهار

بذر گل هميشه بهار نارنجي ارائه‌شده از نوع پرپر بوده و زيبايي خاص به گلدان و باغچه شما مي‌بخشد. منشأ گل هميشه بهار جنوب اروپا و حوزه مديترانه و يكي از رايج‌ترين گل‌هاي فصلي است. نام آن از كلمه Calendae، به معني اولين روز ماه گرفته شده است چون به‌تقريب در تمام سال گل مي‌دهد. از جاهاي گرم تا مناطق خيلي سرد قابل‌كشت است. اين گياه به‌عنوان يك گل يك‌ساله در برنامه گل‌كاري قرار مي‌گيرد ولي مي‌تواند به‌صورت علفي چندساله به زندگي خود ادامه دهد كه در اين حالت گل‌ها مرغوبيت سال اول را ندارند. بنابراين كمتر به‌صورت چندساله كشت و كار مي‌شود. گل‌ها ۳ –۱۰ سانتي‌متر قطر داشته و به‌تنهايي در انتهاي ساقه گل دهنده قرار دارند. ارتفاع بوته‌ها حدوداً ۳۰ سانتي‌متر است. در انواعي از آن كه ساقه‌ها يا دمگل‌هاي طويل و قوي و گل‌هاي درشت دارند، از گل بريده آن‌ها استفاده مي‌شود. بذر گل هميشه بهار اغلب به‌عنوان مرز بين ساير گل‌ها كاشته مي‌شود. گل هميشه بهار در شب جمع شده و حالت بسته و نيمه بسته به خود گرفته و در روز باز مي‌شود. يك نكته خيلي جالب درباره بذر گل هميشه بهار هم بايد گفت و آن اين‌كه در اثر مالش برگ و گل آن بوي خوبي متصاعد مي‌شود. خاصـيت دارويـي داشته و براي درمان بيماري‌هاي پوستي به كار مي‌رود.

خواص گل هميشه بهار پرپر متعدد است. گل هميشه بهار به‌عنوان ضدعفوني‌كننده پوست و در پمادهاي پوستي مورداستفاده قرار مي‌گيرد. گل هميشه بهار پرپر به ارتفاع ۴۰ تا ۷۰ سانتي‌متر رشد مي‌كند. قطر گل‌ها ۴ تا ۷ سانتي‌متر است. كاشت گل هميشه بهار در گلدان امكان پذير است و در برابر سرما مقاومت بالايي دارد و جذب‌كننده حشرات مفيد است. اين گل يك گل بسيار زيبا و مناسب به‌عنوان شاخه گل بريده و استفاده در دسته‌گل است. گلبرگ‌هاي گل هميشه بهار خوراكي هستند و مي‌توان آن‌ها را به‌صورت تازه يا خشك‌شده در سوپ‌ها، برنج، انواع دسرها، سوفله و ساير محصولات پخته‌شده به‌عنوان چاشني مورداستفاده قرار داد. گل هميشه بهار يك انتخاب محبوب براي خوش‌طعم كردن سالاد است. قبل از استفاده، گلبرگ‌ها بايد از پايه گل جدا شوند زيرا پايه گل تلخ است. گل هميشه بهار آلفا براي كاشت در زمين، گلدان، كاشت انبوه، مرز باغ و باغچه‌ها و در حيات خانه‌ها، استفاده در دسته‌گل و استفاده به‌صورت خوراكي كاربرد دارد. دمنوش گل هميشه بهار، روغن گل هميشه بهار و عرق گل هميشه بهار از ديگر موارد استفاده از اين گياه است.

گل هميشه بهار به سرما مقاوم بوده و در هواي سرد بهترين رشد را دارد. دماي مطلوب اين گياه حدود ۱۰ درجه سانتي‌گراد است. در انواع پاكوتاه گلداني، دماي ۲۱ درجه در روز و ۱۶ –۱۷ درجه سانتي‌گراد در شب مناسب است. هميشه بهار گياه خوبي براي تابستان است ولي بذر گل هميشه بهار بايد در سايه كاشته شود تا كيفيت، طول ساقه و اندازه گل افزايش يابد. در زمستان بيشترين شدت نور بايد براي آن فراهم شود. از نظر نياز آبي، خاك بايد هميشه مرطوب باشد. اگر گياهان با خشكي روبرو شوند گلدهي كاهش مي‌يابد. گاهي توليدكنندگان براي توليد گياهان با ساقه‌هاي محكم و نيز افزايش عمر گلداني، آبياري را كم مي‌كنند. براي افزايش تعداد شاخه‌هاي جانبي و در نتيجه افزايش تعداد گل مي‌توان جوانه انتهايي را حذف كرد. به نوع خاك حساسيتي نداشته و در بيشتر خاك‌ها مي‌توان به كشت آن اقدام كرد. از آنجا كه گلبرگ‌هاي پژمرده به‌طور طبيعي مي‌ريزند نياز به سرزني نيست مگر آنكه بخواهيم از ريزش بذر جلوگيري كنيم. اگر شدت نور گلخانه خيلي كم و دما خيلي بالا باشد گل‌هاي ريز و ساقه‌هاي ضعيف به وجود مي‌آيد.

كاشت

اگر قصد كاشت زياد و توليد اين گل را داريد بهتر است در زمين يك كرت با اين تركيب خاك آماده كنيد، سطح خاك را خوب صاف كنيد قبل از پاشيدن بذرها سطح خاك را خوب آب بدهيد و بعد بذر گل هميشه بهار را روي خاك بپاشيد سپس بهتر است روي آن حدود نيم سانتيمتر كود دامي كاملاً پوسيده سرند شده بريزيد و مجدد با آبپاش آب بدهيد. اما اگر مقدار كمي از اين بذر را تهيه كرديد و براي باغچه خود و يا به مقدار چند تا گلدان مي‌خواهيد پرورش بدهيد از اين روش زير استفاده كنيد. در اين روش خزانه شما بايد كوچك باشد. ابتدا يك سبد پلاستيكي ميوه يا گلداني با دهانه بزرگ ولي عمق كم تهيه كنيد. گلدان و يا سبد را از خاكي كه در بالا تركيب آن گفته شد پر كنيد و خاك را خوب آب بدهيد تا خاك نشست خود را بكند. حالا بذرها را روي سطح خاك بپاشيد سپس حدود نيم سانتيمتر روي بذرها كود دامي كاملاً پوسيده سرند شده بريزيد و مجدد به‌آرامي با آبپاش آب بدهيد.

اگر كود دامي در دسترس شما نبود مي‌توانيد از ورمي كمپوست استفاده نماييد. اگر هر دو اين‌ها در دسترس نبود از همان خاكي كه تركيب كرديد براي روي بذرها استفاده نماييد (اما بهتر است از كود دامي استفاده كنيد تا جوانه‌ها به‌خوبي رشد كرده و قوي شوند) حتماً كود دامي‌اي كه استفاده مي‌كند چندساله، كهنه، پوسيده، خشك و سرند شده باشد. به هيچ عنوان از كود دامي تازه استفاده نكنيد.

بعداز اينكه جوانه‌هاي گياه موردنظر به حدود ۵ تا ۸ سانتيمتر رسيدند آنها را از خزانه در آورده و در جاي اصلي بكاريد. برخي‌ها بذر را روي محلي كه موردنظرشان هست مي‌پاشند تا همان‌جا سبز بشود اما اين روش درست نيست دليلش اين است كه زمان بذرپاشي بذرها نامنظم روي زمين ميافتند و وقتي سبز مي‌شوند خيلي از آنها ممكن است كنار هم سبز بشوند اما زماني كه بذرها را درون خزانه بكاريد بعد مي‌توانيد به‌صورت منظم بوته‌هاي اين گل را به هر طريقي و به هر فاصله‌اي كه مي‌خواهيد بكاريد.

هيچ‌وقت اقدام به نگهداري گل و گياهان بيروني در منزل نكنيد چون درون منزل نور و تهويه هواي كافي براي رشد گياهان و درختان بيروني وجود ندارد حتي كاشت بذر هم ممكن است با مشكل مواجه شود در كل اگر مكاني براي كاشت بذر نداريد و مجبور هستيد كه در منزل اين كار را بكنيد بهتر است گلدان خزانه را روي پنجره جنوبي بگذاريد تا نور كافي به آن برسد و حتماً پس از سبز شدن بذر گياهاني كه بيروني هستند آنها را به بيرون از خانه انتقال بدهيد اگر به بيرون انتقال ندهيد ساقه‌ها دراز شده و كم‌كم از بين مي‌رود.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/6/16 ساعت: ۱۲ توسط:zerafatcom :